2010-11-17

Nya tag

Det har kommit till min kännedom att jag är scout, det skriver de i alla fall om i Helsingborgs Dagblad idag.

En punkt i scoutlagen lyder:
"En scout möter alla svårigheter med gott humör", och jag ämnar därför vissla resten av dagen.

Även om jag är lite less så måste jag i sann positiv scoutanda erkänna att det finns en del på plussidan. Jag har nämligen lytt en annan punkt i scoutlagen också: "En scout är vänlig och hjälpsam". Den lagen har jag lytt under större delen av mitt liv (det var en kvart förra året som jag tänkte mer på mig själv än andra, men det gick snabbt över). Under de senaste månaderna har jag vid flera tillfällen fått motta tacksamhet i form av både värmande tackbrev och till och med en blomsterkvast. Detta från nya komiker som jag varit med och stöttat och uppmuntrat. Det är fantastiskt roligt! Och jag fick ett sånt tackbrev igår från en av deltagarna i tävlingen. Det värmer gott i hjärtat.

Ikväll ska jag ta nya tag på The Tivoli. Jag kanske ska skämta om scouter?

Inga kommentarer: