2010-11-18

Två grymma kvällar på raken

I onsdags var det dags för revansch på The Tivoli i Helsingborg efter tråkgiget i tisdags. Jag kände mig VÄLDIGT nervös. Det var värre än på länge kan jag säga... Det kände jag också i inledningen av giget då min röst var jättespänd innan jag kunde slappna av. Det gjorde jag å andra sidan ganska omgående, och fick till ett genomgående bra framträdande och därmed en schysst revansch. Tack för det, det var ju vad jag behövde kan jag säga... Tack Martin Svensson!

Ikväll var jag värd och konferencier för ännu en kväll på Hotell Erikslund i Ängelholm. Det har varit genomgående toppenkvällar därute, och ikväll var definitivt inget undantag! Jag startade upp kvällen bra och annonserade tidigt att det skulle bli en magisk kväll. Och magiskt var verkligen ordet. Jag ska inte ge mig på att försöka beskriva, det är omöjligt. Men jag kan utan omsvep erkänna att detta var den bästa klubbkvällen jag varit på i år. Helt sjukt bra. Både Özz Nûjen och Khalid Geire i total toppform. Khalid avslutade första akten med ett grymt gig, så bra att jag faktiskt tänkte "Detta kanske blir svårt att toppa?" Men kvällen höjdes ytterligare ett par snäpp när Özz startade sin show med typ 25 minuters (!) publikimprovisation. Jag är så otroligt stolt över att få presentera en sån här unik afton för publiken. Och bonuskomikerna Marcus Johansson, Mats Andersson, Lars Taps och Jesper Mattsson var också med och gjorde riktigt bra insatser för helheten. Jag är så stolt. Och så läser jag Özz twitter och blir ännu lite stoltare:

"Skönt med upplevelsen av en ny standupklubb som funkar proffsigt o är kul o va på. Klart det är när Elin Nordén är BOSS! Tack Ängelholm."

Inga kommentarer: