2011-03-18

HELG!!!

Och vad skönt att det är helg! Det har varit en väldigt intensiv period nu och helgen kommer jag ägna åt mig själv på olika sätt. Först sjunga gospel och sen gå på premiären av Moomsteaterns nya uppsättning. Ska bli jättekul!

Onsdagen på Hotell Erikslund blev en hit, som vanligt. Det var fullt hus, de sa att de hade kunnat sälja ut flera gånger om, så många hade ringt och frågat. Det var Thomas Petersson, Anders Celin, Lars Taps, Mats Andersson, Henrik Mattisson och Staffan Nordqvist som stod på scen under ledning av mig som konferencier.

En av de roligaste upplevelserna under kvällen var att se Anders Celin ta med Thomas Peterssons publik på en resa de aldrig kunnat ana... Den lite äldre publiken fick skratta åt skämt de från början mot sin vilja drogs med i. Helt fantastiskt, det blev jättebra. Vilken härlig show. Jag var från början helt ärligt lite tveksam till konstellationen, men jag vet ju att Celin är skicklig. Och Thomas Petersson ska vi inte prata om. Han påstod sig vara ringrostig, men var den ringrostigheten befann sig bland alla gapskratt var väldigt svårt att avgöra... Och så fyra härliga uppvärmare på det! Helheten blev verkligen toppen, det är succé varenda gång där uppe. Måste vara den bästa betalklubb jag drivit under åren, MACK borträknat naturligtvis :-)

Igår var det MACK då, även där var jag konferencier. Det var inte helt fullt i lokalen, men folk var ändå på gång. Jag försökte surfa vidare på den här lite mer orädda vågen att "ge mig ut i publiken" mer, och ska väl villigt erkänna att det gjorde jag inte alls denna kväll. Med det inte sagt att det blev dåligt, jag gjorde vad jag skulle. Sen hällde jag ut Sprite i knäet på två i publiken av misstag, och om det räknas som publikkontakt så fixade det sig trots allt...

Adde Malmberg, Fredrik T Olsson, Niklas Larsson, Ludde Samuelsson och Mats Andersson stod på scen, och det blev himla bra!! Vilken härlig MACK-familj vi har! Så skön stämning i klubben, och det smittar av sig till besökarna också, det är jag övertygad om.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: