2011-07-20

Nu blev det roligare

Har mått lite si och så när det gäller standupen på senare tid. Har kommit fram till att jag fortfarande älskar standup och att uppträda. Det som är jobbigt är materielångesten. När jag gör firmajobb så tycker jag alltid att det är kul - jag vet att mitt materiel är nytt där. På klubbarna är det inte alltid samma sak. Och så var det även igår. Då skulle jag gigat på MACK, men så ville Lars Taps byta sin tid vilket jag gjorde så han körde igår istället. Och det kändes så skönt att slippa... Men MACK igår då, det var länge sen jag skrattade så mycket. Lars gjorde det jättebra, sen körde Jesper Rönndahl, i strålande toppform. Inklappad. Efter paus körde Tomas Ahlbeck, hans materiel delade publiken lite, men han fick med sig dem. En kille på första raden höll på att dö av skratt... Och sen då, Tobias Persson. Inklappad. Tobias gav mig kramp!! Jag skrattade så jag höll på att tappa andan...

Ikväll skulle jag köra på Dockan. Jag ville inte, hade ingen lust och ingen inspiration. Ingen idé om vilket materiel jag skulle köra, ingenting. Bara jobbigt. Men jag hoppade inte av utan samlade kraft. När jag laddade hittade jag ett roligt anslag på restaurangen intill, och innan jag visste ordet av hade jag en tvåminuters-rutin om det anslaget som jag öppnade min act med. Och det funkade. Inte nog med det, jag fick till riktigt bra publiksnack också, flera grymma fullträffar som lyfte taket ett par, tre gånger. Det i kombination med halvnytt som jag fick nån extra ny punch på i stundens hetta som gav applåd och en trygg avslutning = ett riktigt toppgig. Jättekul, jag hade så himla roligt!!! Det är DÄRFÖR jag gör det här. Jag visste det var nåt.

Inga kommentarer: