2008-04-20

Nyss hemkommen

Har just kommit hem från Stockholm idag. Var på Norra Brunn två kvällar, det var riktigt skoj. Var inte helt laddad egentligen, hade ingen större lust att resa bort. Sen var jag lite orolig för fredagkvällen också, Norra Brunn bjöd då på Björn Gustafsson, Peter Wahlbeck och mig. Lokalen förväntades vara knökfull av Björnfans, vilket den också var. Wahlbeck är ju alltid Wahlbeck, men jag är en okänd norrlänning, så jag var inte helt positivt inställd inför hur publiken skulle motta mig när de i själva verket kommit dit för att se Björn. Peter körde hela första akten själv, och jag skulle öppna före Björn i andra.

Jag var nervös, men samtidigt lugn, hur nu det går ihop... Träffade Jonas Gardell och Mark Levengood backstage, och vi pratades vid en del före giget. Jonas hade bara haft två lediga kvällar på hela våren, båda tillbringade han på Norra Brunn. Då gillar man comedy!! Hursomhelst så lyckades jag göra ett bra jobb, jag fick en hel del lovord, alla var nöjda med mig. Och jag också. Kändes oerhört skönt eftersom jag i princip räknat med att det kunde gått hursomhelst... Andra kvällen gick också himla bra.

Förutom Norra Brunn fick jag chansen att gå och se inspelningen av Parlamentet, det var kul. Jag har haft förmånen att vara där en gång tidigare också, det var lika kul denna gång! Såg det vådliga och omskrivna fallet som Björn Gustafsson gjorde under inspelningen. Visst såg det spektakulärt ut, jag förstår verkligen att han gjorde illa sig...
Nu väl hemkommen efter allt är jag mest trött, men också nöjd. Mats var med på resan också, det var väldigt kul! Annars reser jag så mycket själv, så det var verkligen skönt. Och tack för all support!
Så ska jag ut på miniturné nästa vecka också, till Örebro och Norrköping. Har ingen större lust att resa, men det blev ju en hit denna gång så varför inte?

Inga kommentarer: