2008-04-25

På resande fot

I onsdags var jag i Örebro och uppträdde på Björnstugan tillsammans med Niklas Folkegård och Enhörning. Det var en väldigt annorlunda lokal, men även om publiken satt överallt utom just framför scenen så gick det ändå bra. Niklas öppnade och gjorde ett bra jobb med att dra upp temperaturen i lokalen. Sen körde jag drygt 20 minuter, fick med mig dem väldigt bra redan från start, mycket tack vare Niklas förarbete. Pontus avslutade och gjorde det med den äran.

Det känns som jag har landat ännu lite bättre nu efter den långa tuffa perioden jag haft. Jämfört med en månad sedan bara så har jag har ett mycket större självförtroende och framför allt mer lugn även i lite pressade lägen. Som igår på Harrys i Norrköping. När det var showtime så satt det sex grovarbetare i lokalen, längst bort från scenen. Vi väntade in ett tag, och till slut så kom det lite mer folk så vi satte igång i alla fall. Det blev faktiskt riktigt bra till slut! Khalid Geire gick upp och skapade lite fokus, sen påade han mig. Jag fick till bra publiksnack med ett gäng norrlänningar längst fram som gärna lade sig i showen. Med charm bör tilläggas, så de fick hållas. Det funkade riktigt bra för mig, och jag körde uppåt 30 minuter innan jag påade Eric Löwenthal. Han var som vanligt stabil och jättebra! Sen paus och så Khalid i andra akten som också var grymt bra. Det var en lite annorlunda kväll allt som allt, men ändå rätt charmig, en härlig publik och mycket scennärvaro. En av norrlänningarna fick till en jätterolig kommentar som till och med gav en applåd. Snacka om delaktig publik!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: