2008-04-30

Wow vilken kväll...

Igår fyllde jag år, och jag firade med att arrangera standup i Hässleholm... Det var klubbkväll på HÄCK, med André Wickström, Khalid Geire, Kringlan Svensson, Tomas Högblom och en debuterande gotländsk tjej vid namn Agneta Henriksson. Det var inte helt fullt i lokalen, men klubbägaren hade satt upp tygskynken för att skärma av, och det fungerade alldeles utmärkt. Det blev en enormt intim stämning redan från början. Allas vår Jon Torenäs var på plats, han bad mig innan showen om att få 30 sekunder på scen inledningsvis. Även om han kan allt om standup så är han ju inte själv komiker, och jag visste inte vad han ville även om jag hade mina aningar. Till slut bestämde jag mig för att släppa på honom, och han tog då tillfället i akt att sätta igång hela publiken i en födelsedagssång för mig. Tack så mycket! Det blev en väldigt personlig start, gemenskapen i rummet blev påtaglig, och när jag senare påade debutanten Agneta så var lokalen verkligen varm. Och hon gjorde en jättebra debut. En gotländsk tjej -det brukar gå bra...

Kvällen fortsatte i samma spår, först Kringlan med sin underbart förvirrade stil. Man kan inte annat än älska honom! Och Khalid var fullständigt lysande. Det var nog bland det bästa jag sett honom göra. Tomas Högblom delade upp lokalen i "usch och fy"-blocket och "OH YEEEAH!"-blocket. Jag gillar honom, han har en originell stil och han drar med sig publiken på helt vansinniga tankevindlingar. Efter honom kom André upp. Jag tycker otroligt bra om honom, han är fantastisk som komiker. Skön och avslappnad stil. Och jag bara älskar hans avslutningsrutin, den prisbelönta (Malmö Comedy Festival 2008) om när man frågar en dansk om vägen till Hotel Savoy... Helt sjukt bra!!!

En kille i Hässleholm som heter Martin Hedman har startat en blogg om HÄCK, den hittar ni på
http://www.häcken.nu

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: