2009-10-29

Dockan - revansch!

Sist jag var på Dockan gick det inte så bra. Jag körde då mitt nya material för tredje gången, men var lite nonchalant innan så jag repade alldeles för lite. Detta fick till följd att jag blev rörig och otajmad för att jag inte kunde materialet. Hämtade upp giget efter hand med beprövat material, men jag var ändå tjurig när jag gick av.

Igår hade jag repat lite mer, plus att jag nästan körde samma på Garva kvällen innan. Publiken var ganska ljummen även denna kväll, men jag var laddad och gick upp och körde för fullt. Och det blev revansch! Hittade allt jag saknade sist jag var där. Tajming, säkerhet i material, kontakt med publiken, allt det där som behövs för att det ska bli riktigt bra. Var verkligen jättekul!

När kvällen var slut och komikerna avades var det ett litet tjejgäng som skrek rakt ut när mitt namn lästes upp. De tjoade och vinkade till mig, det värmde lite extra. Lite senare kom en av dem ut i logen och ville prata. Hon tackade för kvällen, och sen visade det sig att ett skämt om grottkrypning jag körde sist på Dockan hade bitit sig fast hos henne och hennes kompis. När de såg att jag kom upp på scenen den här kvällen så hoppades hon att jag skulle köra det igen så deras tredje kompis också skulle få höra det. Men det gjorde jag inte. Så nu frågade hon om jag inte ville komma ut och berätta det personligen för henne... Så det gjorde jag :-)

Fick mig en tankeställare. Den kvällen som jag var så arg och missnöjd med mitt gig så var det alltså folk i publiken som gillade vissa skämt så mycket att de kom ihåg dem och ville att andra skulle få höra dem 21 dagar senare.

Inga kommentarer: