2010-10-19

Senaste nytt i korthet

Jag har inte skrivit så mycket på senare tid, men här kommer ett utdrag av de senaste veckornas händelser.

-13 oktober: Vår härliga klubb på Hotell Erikslund i Ängelhom körde sin andra standupkväll någonsin efter den uppskattade premiärkvällen i våras. Jag var värd och konferencier och komiker för kvällen var Adde Malmberg, Göran Ebenhart, Lars Taps och Mats Andersson. Dessa härliga humorister roade det hundratal Ängelhomsbor som vågat sig ut i kylan. En grymt bra standupkväll från början till slut och jag gjorde ett bra jobb som konferencier. Det är så roligt när man som arrangör får komplimanger öst över sig från alla inblandade, från såväl krogägare som komiker som publik. Alla hade helt enkelt vansinnigt roligt! Adde sa att man visste att det alltid var bra arrangemang när jag var inblandad, det är en fantastisk komplimang som jag verkligen tar med mig.

-Jag håller en standupkurs under några veckor för ett gäng riktigt sköna nybörjarkomiker som alla har potential och är riktigt duktiga. Det är alltid en ära att få samarbeta med såna glödande inspirationskällor som en nytänd rookie är, jag får mycket tillbaka själv också! Riktigt kul!

-Höstens första dubbelbokade jobb har dykt upp. Det löste sig smidigt tack och lov :-P

-Sen kör ju favoriten Mässingshornet, nu senast i går. Alltid annorlunda förutsättningar men allt som oftast genommysiga kvällar, så också igår. Stället skulle utan tvekan kunna erövra titeln "Malmös knascoolaste standupklubb", detta välkända epitet.

Nu närmast MACK på torsdag! Ambitionen är att skriva lite nytt!

Inga kommentarer: