2010-10-29

Tjejkväll i Kinna

Affärerna i Kinna höll kvällsöppet för shoppande tjejer igår kväll, och "evenemanget" skulle avslutas på en restaurang där en prisutdelning skulle äga rum, och en standupshow med undertecknad. Förutsättningarna lät lite svåra när jag först hörde om det, men väl på plats så visade det sig att killarna som skötte om stället hade gjort precis som jag bett dem om och det gjorde verkligen sitt till. Det var dock inte så många som hade hittat dit, men de som var där fick sig en omgång...

Med till min hjälp hade jag Fredrik Ivarson, en väldigt ny rookie. Han har på mycket kort tid skaffat sig ett stabilt material och det kombinerat med en trygg leverans gör att det funkar bra. Så även denna kväll! Det var inte samma förutsättningar som på en klubb, men han skötte sina kort och avslutade också med ett riktigt stort skratt innan han tackade för sig.

Själv gjorde jag också ett strålande gig, fick faktiskt lite av en nytändning denna sena kväll i Marks kommun. Gammalt material fick nytt liv och nya vändningar i stunden. Jag hittade det här läget där angelägenheten och viljan att berätta mina tankar för publiken är så mycket större än materialet i sig. Skämten är naturligtvis verktyget, men kanalen till publiken står vidöppen och i det skapas en närvaro och ett utrymme för oplanerade utflykter. Det läget är magiskt. Jag måste säga att jag har imponerats väldigt mycket av Al Pitcher nu när jag sett honom flera gånger på kort tid. Hans sätt att bara busa runt med publiken är så makalöst befriande! Hela salongen är hans personliga sandlåda och han gör vad han vill...

Som komiker betraktat så är jag pålitligt rolig, men ofta lite onödigt statisk. Även om jag gör bra ifrån mig så skulle jag vilja våga flippa lite mer! De tillfällena när jag kan blomma ut i samförstånd med publiken är ljuvliga och jag ser gärna att de blir ännu fler. För det är då man vet att man inte gör det här för pengar. I första hand.

Inga kommentarer: