2010-10-07

Världspremiär!

Igår kväll var det världspremiär i Blentarp. För vad? Standup! Visst, standup har man sett i världen, men aldrig i Blentarp, alltså =världspremiär. Aldrig tidigare i Blentarps historia hade man alltså sett ett standuparrangemang i byn, men igår var det så dags. Det var Staffan Nordqvist, Björn Tennfors, Mats Andersson, Micke Hallqvist, Mattias Olsson, Biggan Lowén och undertecknad som hade den äran, och till vår hjälp hade vi en magnifik lokal. Tyvärr var det inte så många som hade pallrat sig dit, men jag tycker ändå att det blev en lyckad världspremiär. De som var där hade förbaskat roligt, det räcker för mig.

Ikväll MACK. Jag har uppträtt på MACK under så många år så jag borde väl känna mig hemma, men ibland blir jag lite trött på det. Det är mycket fixa och dona, och visst har det sin charm, men jag känner ibland att det är roligare att uppträda på andra scener. Inte för att MACK är en dålig scen, o nej! Men jag känner mig inte lika bekväm där som jag har gjort. Hur som helst, bra kväll, Jesper Rönndahl tokcharmade publiken som vanligt med sina härliga klurigheter, och denna kväll hade vi dessutom magnifika Filippa Bark på besök som gjorde underbar Filippa Bark-standup! Tomas Högblom var helt galen, på sitt Tomas Högblom-sätt och man kan liksom inte låta bli att skratta samtidigt som man skakar på huvudet av förundran och förfäran.

Nu ska Elin sova. Puss och kram.

Inga kommentarer: