2010-10-04

Byttan i Kalmar

Körde på Byttan i torsdags. Sist jag var där hade jag en eldstad i röven (scenen var placerad framför den öppna spisen), nu var scenen lite bättre placerad, i kortändan av lokalen. Bardisken är lite taskigt placerad, men det är svårt att flytta den...

Under kvällen var klubbvärden Fredrik Palmqvist konferencier, och han hade en egen metod att snacka igång publiken, men fick inte så mycket skratt och folk pratade rätt mycket i lokalen. Först ut i detta sorl var en härlig kille, Max Svensson som gjorde sitt tredje gig. Han fick publiken intresserad av sig, hade helt klart sina poänger men skulle tjänat på att köra en kortare spot. Därefter kom Tomas Ahlbeck upp på scen, också det en helt ny bekantskap för mig, och väldigt intressant scenperson. Många roliga grejer och bra observationer! Ser verkligen fram emot att se honom igen. Efter paus startade Henrik Thorsjö upp andra akten. Han körde mest blue material hela vägen, inte min kopp te, men han var duktig på att leverera och publiken gillade ämnesvalet!

Jag hade fått äran att avsluta kvällen och gjorde drygt 30 minuter. Det gick väldigt bra, och jag hade en hel del i bakhuvudet från kursen med Babben. Bland annat att fördjupa mig lite i materielet istället för att "bara springa igenom det", och det var lite av en aha-upplevelse faktiskt. Jag kunde vila i vissa delar på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Härligt! Många kom fram efteråt och tackade mig, det är alltid extra kul att prata lite med publiken efteråt också. Kul kväll!

Ikväll är det Mässingshornet, klubben som alltid överraskar på ett eller annat sätt. Vi får se på vad sätt det blir ikväll.

Inga kommentarer: