2011-08-10

Fridhem och Höörs gästis

Denna vecka tillbringar jag på Fridhems folkhögskola, denna skola som kännetecknas av två saker. Mat och mat. Och så mysiga sommarkurser förstås. En av dessa går jag, och det är kursen i idégenerering. Det har varit roligt men lite mysko, men idag lossnade det rejält. Flera sköna verktyg för idégenerering och dessutom en enorm kreativitet. Vi jobbar med kösystem, att förbättra sådana, göra de intressanta och roliga. Och vad sägs om ett av förslagen: bankbesök med simkurs medan du väntar? Bara en sån sak...

Igår var jag och Anna-Lena Brundin, Ludde Samuelsson, Jesper Mattsson, Tina Andreasson och Staffan Nordqvist på Höörs gästis för att presentera en härlig kväll. Och det blev det roligaste jag gjort på länge! Inte blev det tråkigare av att restaurangchefen var en tjej jag lärde känna på Statt i Hässleholm när jag drev klubben "HÄCK". Vi pratade gamla minnen, det var kul. Själva kvällen på Höörs gästis blev en braksuccé från början till slut! Alla gjorde klockrent bra ifrån sig och slutresultatet blev magiskt underbart. Själv skötte jag uppvärmning och inramning med stor finess. Fanastiskt kul att se Ludde och Anna-Lena, de gjorde verkligen kanonset, inte oväntat men imponerande eftersom båda körde en hel del nyskrivet från sin Fridhemskurs.

Sällan varit med om att så stor andel av publiken kommit fram och tackat! Av ca hundra personer var minst 10-15 pers framme och tog i hand eller klappade komikerna på axeln. Idag fick jag reda på att folk hade ringt och tackat också...

Jesper om kvällen: http://pjm.se/stand-up-comedy/hoors-gastis-sa-gick-det

Inga kommentarer: