2011-08-05

Sommargig

Nu i veckan har jag hunnit med två underbara sommargig. Först i måndags på Fåfängan i Stockholm. Jag och Mats åkte från Linköping på blixtvisit, körde i första akten och sen körde vi i paus. Tillbaka till Linköping. Det var ett himla roligt gig, jag hittade öppningar i publiken som var underbara, jag kände att jag hade med mig min tajming och scennärvaro, det gör att man bara trivs. Man kan inget annat. Flera av de komiker som var på plats gav mig mycket beröm, det värmer. När vi åkte därifrån kände jag verkligen den här härliga upprymda känslan. Eftersom det var mitt i semestern så kändes det extra kul att kvällen blev en riktig energihöjare!

Sen igår var det dags för den andra kvällen på Gislövs stjärna denna sommar. Det är ett mysigt ställe, och det var ett hundratal som hade hittat dit denna afton då Adde Malmberg och Göran Ebenhart stod på programmet. Sen körde även Mats Andersson, Mackan Andersson och Tina Andreasson. Det blev en skön kväll, jag gjorde ett mycket bättre jobb som konferencier än sist på "stjärnan", och trots en ganska standupovan publik så var det hög stämning hela vägen. Kanske det blir en fortsättning där.

Närmast väntar nu en kurs på Fridhem. Inte standupkursen som jag gått flera år, utan en kurs i idégenerering. Det ska bli spännande! Har förhoppningar om lite nya lärdomar. På tisdag sköter jag om en ståuppkväll i Höör där bland annat Anna-Lena Brundin ska medverka. Det ser jag också fram emot. Sommaren är inte slut än, men höstsäsongen har definitivt dragit igång!

Inga kommentarer: