2008-09-02

Akut marknadsföringsinsats

Fick en kommentar på min andra blogg med anledning av min slogan "Världens enda norrländska kvinnliga ståuppkomiker".

Blogginlägget handlade inte om det, men det var många kommentarer där som inte gjorde det. Hursomhelst, tjejen som kommenterade påpekade Maggan Hammars existens, Maggan som är norrlänning och också kör standup. Visst har jag tänkt på det ibland, men när jag tog mig denna slogan var jag trots allt den enda etablerade ståuppkomikern som norrlänning och kvinna. Några av mina kollegor tyckte att jag var dum som inte utnyttjade min särställning mer, så jag gjorde slag i saken. Sen började Maggan köra lite mer på allvar, men aldrig material som handlade om Norrland så jag lämnade frågan därhän. Nu ställdes dock saken på sin spets, så jag har fått tänka om lite. Dessutom visade det sig att Maggan börjat köra mer på sitt ursprung än hon gjort förut. Jag har för övrigt pratat med Maggan om saken, och vad henne anbelangar så gör det detsamma vad jag kallar mig.

Men men, rätt ska vara rätt, så jag får väl överge min slogan.
Jag har en tillfällig ersättare nu (vi får se hur länge den håller) som lyder
Världens största*) norrländska ståuppkomiker!
*)106 kg

Jag var ju på Friskis o Svettis senast idag, så jag får väl se om jag går ner i vikt så mycket att nån tjockare norrländsk ståuppkomiker gör anspråk på titeln. Det ger sig isåfall. Bara jag inte börjar att se Marabou mjölkchoklad som en marknadsföringsteknisk åtgärd.

En annan version är förstås
Världens första kvinnliga norrländska ståuppkomiker!

Jävla otyg allt detta med marknadsföring och skit egentligen. Men jag har förstått under de år jag hållit på att det ändå hjälper till en del. Sen underlättar det förstås om man är en duktig komiker också. Jag tror nog att min kapacitet har gett mig fler gig än min slogan ärligt talat, men å andra sidan har alla chefer som skulle presentera mig fått ett lättare jobb.

Inga kommentarer: