2008-09-13

Hemma från Norra Brunn

Jag jobbar vidare med min lite bitskare stil där jag försöker vara lite mer tjurig istället för att vara så glättig. Det har funkat bra, och gjorde även denna kväll. Dock var det en ganska liten skara som samlats på Surbrunnsgatan denna kväll, så det var ingen riktig energi i lokalen. Jag gjorde dock ett bra jobb med att pumpa igång kvällen. På programmet var också Måns Möller och Adde Malmberg, och jag fick bra respons av bägge när det gäller mitt attitydbyte. Det var kul! Trots den lilla publiken blev det bra och jag var nöjd med min insats.

Hoppades dock på en större publik kvällen efter, och visst fick vi det! Men det blev ändå inte riktigt som jag tänkt mig. I och för sig var mina förväntningar på kvällen höga, men jag fick inte riktigt betalt av publiken som jag är van. När jag pratade med Järvheden efteråt så sa han att jag levererade precis som vanligt och att jag borde fått mer pröjs. Visst garvades det, men jag hade som sagt högre förväntningar. Mats tog över direkt efter mig och skötte sig bra. Kul att få se honom på Norra Brunns scen! :-)

Jag såg inte så mycket av resten av showen sen, men jag fick reda på efteråt att en gubbe i ett av sällskapen hade suttit och skanderat "ha ha ha" högt och tydligt med en hånfull ton lite då och då under första akten. Hur dum i huvudet får man egentligen lov att vara? Jag blir så förbannad och genuint irriterad när jag hör en sån sak... Järvheden gav honom förresten en rejäl känga i andra akten. Men allvarligt, varför går man på standup om man inte vill bli underhållen...?

Inga kommentarer: