2009-11-27

Dockan och Kulturkrogen

Dockan i onsdags var jättekul. Jag skulle avsluta kvällen, oftast när jag kört där har det bara rört sig om kortare spotar då jag testat nytt och så, men nu skulle jag köra lite längre. Började med lite nytt som funkade bra, sen körde jag välbeprövat resten. Det var faktiskt rätt längesen jag körde min standardact på en skånsk klubb, men det kändes bra som omväxling :-)
Fick också till flera här och nu-grejer i publiken, det gör det konstnärliga i standupen lite extra närvarande, skapande av humor där och då.

Sen var det Kulturkrogen igår då...
Gratis inträde och ingen budget=ingen annonsering. Lite fliers och affischer. Sist var det ca 15-20 pers, hälften var kompisar till nån av komikerna. Denna gången kom det inte en käft. Lite lätt antiklimax. Visst, det har hänt förr, sist jag var med om det var nog på Dockan. Där är det i och för sig publiksuccé varje gång nuförtiden, så visst kan det finnas hopp fortfarande även för standup på kulturkrogen. Men då måste det definitivt till lite bättre marknadsföring, annars är det inte lönt.

Men vi som var där hade ändå rätt trevligt. Käkade tillsammans, snackade lite skit och sen slutade det med att vi tog fram micken i allafall och lattjade lite.

Shit happens. Så många gånger jag hållit i standupkvällar så kan jag faktiskt inte påminna mig om att jag behövt ställa in nån gång på nån av mina klubbar. Inte ens på Lundia tror jag, även om det var nära. Men nån gång ska vara den första...

Inga kommentarer: