2009-11-05

Skrattfest på Oslipat

Var på Oslipat ikväll, och det var en underbart skön kväll! Själv var jag lite off för jag har haft en sånt där dygn då jag ifrågasätter varför inte min mor gjorde abort, ni vet hur det kan vara... Avsaknad av inspiration, livsglädje och självförtroende, rubbet. Ibland är jag verkligen en melankomiker.

Men när jag landat på Tangopalatset återvände livssandarna en efter en, först via en capricciosa som Marcus Johansson levererat och sen via lite trevlig gemenskap. När jag skulle på i början av andra akten så kom jag först lite fel, men var snabbt tillbaka på banan igen och sen flöt det med hyfsad tajming hela vägen. Kul att det nya jag utvecklat under hösten sitter så bra. Jag har koncentrerat mig på en del av det, det finns fortfarande bitar som jag inte slipat på scen ännu. Men det får bli ett senare projekt.

Värt att nämnas:
  • Frittes energi som konferencier, med en härlig närvaro och förmågan att rama in kvällen precis sådär bra som man vill att det ska göras.
  • Råland Ulvselius Sverigedemokrat-rutin, grymt bra.
  • Nils Lind i högform ackompanjerad av en skicklig pianist.
  • Isak Janssons fullständiga knockout av publiken. Han bara höjde ribban gång på gång under sin act, och till slut kunde han inte fortsätta eftersom delar av publiken inte kunde sluta skratta. Grymt set!

...men alla var jättebra och förtjänar egentligen ett alldeles eget omnämnande...

Förutom jag så var det:
Johannes Finnlaugsson
Linn Edlund
Råland Ulvselius
Malin Nanhed
Nils Lind
Isak Jansson
Soran Ismail

Och så Fritte förstås.

Tack Marcus och Fritte för allt jobb ni lägger ner till andra människors glädje, både komiker och publik.

Inga kommentarer: