2009-11-25

Lite att göra

Nu är det lite mer att stå i än tidigare. Det är skönt när det händer grejer. När man är som mest stressad så är man inte så glad över att det "rör på sig", men frågan är om inte det är bättre än motsatsen i alla fall.

Igår satt jag i juryn för Garvas oneliner-tävling på Harrys. 15 tävlande! Men det gick snabbt... Många korta skämt! Varje komiker körde mellan en och fem oneliners var, och varje oneliner blev bedömd enskilt. Vinnare blev Johannes Finnlaugsson, tvåa kom Nils Lind och trea Marcus Johansson. Rolig kväll, kul initiativ! Förutom jag var Jesper Rönndahl och Lena Frisk också med i juryn. Jag fick även frågan om jag ville köra en kortis i början av andra akten, och det gjorde jag. Var lite stissig precis innan för jag hade inte riktigt tänkt ut hur jag skulle lägga upp det, mest koncentrerat mig på att vara jury. Men det gick bra ändå :-) Jesper och Lena körde också varsitt set, det var jättekul! Var himla kul allt som allt!

Ikväll ska jag upp på Dockan och köra. Och imorgon Kulturkrogen. Men nu tar vi en kväll i taget...

Inga kommentarer: