2010-08-30

Tankeverksamhet

Just nu så är det mycket som rör sig i huvudet på mig, inte minst efter kursen med Babben. I grunden så är jag ju en stabil ståuppare med bra rutin i ryggen, det var en av kriterierna för att överhuvudtaget få gå kursen. Men sen finns det naturligtvis en hel del finlir kvar att göra! Jag ska försöka att arbeta med de bitar som jag behöver fokusera på, hitta mig själv och även göra röstövningar. Jag har ordnat en remiss till en logoped bland annat. Hela processen med alla bitar kommer vara utmanande men jag tror att det kan betyda mycket i slutändan. Min ambition är att jag ska ta små steg i rätt riktning och lägga upp en handlingsplan så får vi se hur lång tid det tar. Bildligt talat så känns det som jag har fått nycklar till nya rum, och till andra rum har jag fått reda på var nycklarna är och ska hitta dem. Babben är en riktig låssmed!

Mässingshornet sätter igång den 20 september, sen kör vi varannan vecka ett par gånger till. Funkar det bra kör vi hela hösten.

Sen har jag ett ställe på gång i Blentarp, en testkväll 6 oktober till att börja med så får vi se var det leder.

Och så arrangerar jag två kvällar på Hotell Erikslund i Ängelholm i höst, 13 oktober och 18 november.

Nu närmast väntar Stockholm Comedy Festival, jag kör på Mosebacke den 3/9 kl 19.00 tillsammans med Göran Ebenhart, Thess Persson och Mats Andersson.

Fullt ös! :-)

Inga kommentarer: