2011-03-22

Mässingshornet

Är lite deppig just nu. Av lite olika orsaker, en har troligtvis med hormoner att göra. En annan är att en kompis blivit sjuk. Och lite annat skit. Så kan det vara ibland.

Men jag blev lite ledsen på Mässingshornet igår också. De har ju ingen möjlighet till stora marknadsföringsåtgärder. Väldigt lite folk i publiken. Det brukar inte vara nåt problem eftersom lokalen är så liten, och vi körde även denna gång. Det funkar ju, ibland blir det tokbra ändå, men på sikt är det naturligtvis inte stabilt. En testscen och villiga komiker finnes, men om inte det dyker upp publik så är det väldigt svårt att upprätthålla klubben.

Så kan vi inte vända skutan så är det bud på att vi får lägga ner. Vilket jag sörjer om så är fallet. För jag älskar lokalen. Den är magnifik. Och det behövs inte så väldigt många för att fylla den egentligen. Men det har vi misslyckats med. Fan också.

Vi kör 4 april, sen får vi se.

Jag har startat en grupp på Facebook som heter "Standup på Mässingshornet". Jag visste inte att folk blev med automatiskt om man uppgav deras namn, så är det nån som kommit med och inte vill det, förlåt mig. Vill du vara med och stötta, dela gärna arrangemanget den 4 april till resten av världen, bjud gärna in till gruppen också om du känner folk som du tror kan gilla det.

Än är inte sista ordet sagt.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det går inte att söka upp gruppen på Facebook. Inte offentlig?

Hoppas att det blir mindre deppigt snart.

Elin sa...

Hoppas jag med :-)
Gruppen ska vara öppen? Den är offentlig och öppen. Tror jag skickade en vänförfrågan på fb till dig nu, så bjuder jag in dig till gruppen.