2011-03-03

Tivoli Helsingborg

Efter en veckas välbehövlig solsemester på Lanzarote så var det dags att jobba igen! Denna gång på The Tivoli i Helsingborg, och det är ett favvo-ställe. Skön stämning och skön publik. Inte så mycket folk just detta tillfälle, men ändå en riktigt härlig kväll.

Jag kom med ambitionen att testa lite nytt som jag skrivit under dagen. Problemet var bara att
1. Det inte var strålande genomarbetat
2. Jag inte repat så mycket (läs alls)
3. Skrivaren strejkade när jag skulle skriva ut skiten

Med detta färskt i minne ökade tveksamheten i takt med att showtime närmade sig. Jag pratade lite med Martin som tyckte att jag skulle köra mina tio bästa istället. Jag insåg att han hade rätt, men nu var det fem minuter kvar innan hela härligheten skulle starta. Jag satte ihop en rörig setlist och sen var kvällen igång...

Jag gjorde trots min schizofrena förberedelse ett bra set, petade till och med in lite av det nya som blev godkänt. Efteråt var det två oberoende av varandra som sa att "så bra har jag inte sett dig på länge". Och då är jag så dum i huvudet så jag istället för att bli glad tänker "Jaha, och hur länge har ni tyckt jag varit dålig då?" Typiskt kvinnligt? Jag vet inte, men jag gav mig själv en virtuell käftsmäll och röt "VAR GLAD!!"

Så nu är jag glad. Och lite öm i käken.

Så här tyckte Helsingborgs Dagblad om alltihopa:
http://hd.se/noje/konsert/2011/03/03/petrinas-hjarna-sag-skarp-ut

Inga kommentarer: