2007-10-17

Elin on tour

Veckan började bra med ett toppengig på Victoriateatern i Malmö. Kvinnor i medelåldern, öppen famn, bara att köra... Sen var jag på Norra Brunn igår, också himla roligt! Jag får nog komma tillbaka... En tisdag på Norra Brunn brukar inte vara helt ultimat enligt mina erfarenheter, ofta en ganska liten publik, men den här kvällen var det faktiskt fullsatt! Kan ha berott på att Anna-Lena Brundin var där :-) Hon är en publikmagnet den kvinnan... Förutom henne uppträdde även Mårten Andersson och Niklas Andersson. Det blev en go' kväll från början till slut för alla inblandade. Speciellt kul att se Anna-Lena med mycket nytt material! Jag fick äran att inleda andra halvlek, och tog kommandot direkt. Det är en speciell känsla på brunnen, det kan man inte komma ifrån. Publiken vet varför de är där. Alla har varit på Norra Brunn tidigare, om inte live så genom TV-rutan. Här kör man standup och inget annat. Publiken vet (oftast) vad det är frågan om och det är bara att leverera. Om jag ska analysera mitt gig i efterhand, och det ska man ju, så kommer jag bara på en negativ grej, och det var att jag -som vanligt nuförtiden- hade liiite för högt tempo. Och jag är ju norrlänning! Det går inte ihop... Måste jobba på att dra ner tempot!

Får börja med det redan ikväll... Ska köra på Harrys i Göteborg ikväll. Harrys är också en favoritscen, så det här ska bli kul! Även detta är nämligen en krog som kör standup flera gånger i veckan, i alla fall under högsäsong. Gött! Hörde dessutom att Klubb Trampolin hade en riktig toppenkväll igår på Harrys med bra komiker och mycket folk, så scenen lär vara väl uppvärmd :-)

Inga kommentarer: