2007-10-29

Uppdatering

Oj, nu var det länge sen jag bloggade. Den senaste tiden har varit lite kaotisk med tanke på flytten. Hela min vakna tid har gått åt till frågor som "var packade jag ner mina underkläder" och "varför ligger de i kartongen underst i traven med nationalencyklopedin och min samling med tegelstenar". Sen när man lyft ner alltihop så upptäcker man att de var nån annanstans. Jakten fortsätter… Nåväl, konturerna till vårt nya hem börjar så smått utkristallisera sig, det känns skönt.

På standupfronten? Ibland undrar jag varför jag lägger ner så mycket tid på standup i andra sammanhang än mina egna gig, varför jag är med och fixar till en massa klubbar etc. Den här frågan blev särskilt tydlig efter två kvällar på den nya klubben i Lund. Stället har konsulterat tre personer. Jag och Kringlan, som ansvarar för att det finns komiker. Check. Den tredje personen ansvarar för marknadsföring. Och just den biten har väl gått sådär kan man säga. Känns trist. Dels för komikerna som varit på plats, men också för stället som verkligen satsar mycket pengar och vill att det ska bli bra. Och allt de gjort har också varit bra, man kan inte klaga på något. Lokalen är kanon, servicen, bemötandet etc. Jag känner mig rätt så trött och ledsen för att det blivit så här. Men vi ska väl se om det går att vända skutan. Det lär visa sig.

Annars? Jag har gjort ett par gig under flyttveckan, ett i Helsingborg på The Tivoli (en riktig kanonkväll med Mackan Andersson, Jason Nichols, Niklas Larsson, Mats och jag), och ett i Skurup för 25 helt hysteriskt glada tanter på en förskola som bara tjöt av skratt från början till slut. Kände mig lite tveksam till att ha tackat ja till gig samma vecka som flytten, men inget av de här gigen hade jag velat missa! :-)

Inga kommentarer: