2008-12-05

Oslipat och MACK

Var på Oslipat för första gången sen de bytte lokal. Jag har varit och gigat på Tangopalatset förut, det gick bra men det är ingen favoritlokal för standup. Lite väl högt i tak (i lokalen) för min smak. Dock måste jag säga att Marcus och Fritte gjort det allra bästa av det, och det var som vanligt jättekul att gästa Oslipat. Jag var lite nervös eftersom jag skulle göra en grej med Niclas Christoffer på slutet. Jag körde min egen standup först innan jag presenterade honom sen fick han köra en kortis innan vi drog igång vår låt. Det funkade rätt bra!

Igår var det lite extra speciellt för mig på MACK eftersom jag och Niclas skulle avsluta kvällen. Niklas Larsson öppnade första akten stabilt innan Ove Haugen gick på. Det var jättekul att se Ove, har inte sett honom på evigheter. Han var jättebra! Efter paus körde Eric Andersson, fick bra med skratt. Niclas var också i högform, han fick med sig publiken fullt ut, så det var färdigplogat när jag gick på. Mats som var konferencier presenterade mig som sin sambo, det är inte så ofta. Det är lite kul för publiken blir lite paff och det går att spela lite på det. Jag fick allt att funka denna kväll, satte flera nya skämt, hade bra tempo och gnista hela vägen. Sen avslutade vi med sången som vi körde på Oslipat. Den satt som en smäck! Verkligen skoj.

Underbar publik, underbar kväll! Extra eloge också till Mats som var grym konferencier trots att han inte kört det så ofta.

Inga kommentarer: