2008-12-11

Urladdning

Igår skulle jag göra ett gig på en firmafest, sen skulle jag hoppa in som konferencier på Slagtis samma kväll. Vid såna tillfällen märker man lite extra att det är en rejäl urladdning med standup.
Förbereda sig för firmagig.
Vanka i 45 minuter på plats innan det är dags.
Möta publiken, hitta deras "nycklar", fullt ös, full närvaro.
Köra en halvtimme, hålla uppe tempo och dynamik.
Tacka för sig.
Slut i rutan.

Jättekul gig, ett av de roligaste i höst tror jag. Det är alltid en kick men jag blir ändå lite utmattad efteråt. Och så direkt iväg till Slagthuset. Hjärnan har tagit paus. Väl framme tar jag en bit mat, försöker väcka liv i systemet. Energi! Hallå!

När jag ätit så är det 10 min kvar till showstart. Rafsar ihop en strategi för kvällen. Thomas Petersson sist kanske? Ja, det kör vi på.

Presentation. Upp på scen. Le. Sprid värme och kärlek. Lite upprop av företagen på plats. "Handelsbanken? Har ni verkligen råd att komma hit?" Skratt. Bra stämning, kvällen är hemma.

Fast jag ska nog inte starta upp kvällen med att presentera kvällens komiker så här igen:
"Det här blir en härlig kväll!!! Förutom Thomas Petersson... (Vad fan sa jag?! De applåderar i alla fall...) får ni också se Mats Andersson och Fredrik T Olsson!"

Inga kommentarer: