2009-03-25

Annorlunda uppladdning

Varning för känsliga läsare:
Vill du undvika otrevliga bilder i huvudet rekommenderar jag att du lämnar bloggen omgående genom någon av dessa länkar:

aftonbladet.se
svd.se
youtube.com

Igår gjorde jag ett gig på Garva. Härlig kväll, härlig publik. Allt var bra! Utom min uppladdning inför giget. Jag hade fastat i 24 timmar, gjort en rejäl tarmsköljning (mysigt ord eller hur) och fått en kamera uppkörd i häcken bara några timmar före giget. Fick dessutom lite avslappnande mediciner när det begav sig så jag var lite sådär lagom dåsig. Tvekade på om jag skulle gå till Garva, valde till slut att ändå göra det.

Om du någon gång tänker "undrar om jag ska ladda upp för mitt gig på Elins vis" så vill jag starkt avråda från det. Jag tror att nästan vadsomhelst hade varit ett mycket bättre alternativ.

Lätt desorienterad redan från början alltså. Sen när det var min tur så var jag av olika anledningar under stark tidspress vilket ytterligare försämrade läget. Väl på scenen så fladdrade jag vilt mellan flera nya grejer, sabbade minst tre skämt, och var på det stora hela taget jävligt förvirrad. Visst fick jag mina skratt, men inte alls som jag brukar. Sen ropade jag upp Niclas Christoffer som körde innan mig och så sjöng vi vår lilla minoritetsvisa tillsammans som avslutning på första akten. Den satt som en smäck!

Imorgon ska jag och Niclas köra en kortis på MACK, och jag planerar att ladda upp på ett annat vis till det giget. En gastroskopi kanske?

Inga kommentarer: