2009-03-05

Två gig till

I måndags gjorde jag ett gig tillsammans med Mats på en temadag om kvinnomisshandel. Mestadels ungdomar, men några lite äldre också. Kändes lite tufft att gå in och försöka "skämta bort" en sån dag som handlat om så mycket djävulskap, men det gick bra ändå. Jag lät publiken förstå att vi visste vad temadagen gått ut på, men att vi var där som en motvikt. De gick villigt med på det, och resultatet blev över all förväntan. Jättekul gig! Ett sånt gig som man tänker innan att "neeej..." och blir positivt överraskad. Härligt :-)

Sen i tisdags var jag i Stockholm på ett firmagig. Det var ett stort IT-projekt för SVT som avslutades med en fest där jag skulle liva upp. Vi var i studio 4 i Radiohuset, och låt mig uttrycka mig så här -det fanns ingen anledning att klaga på ljudanläggningen :-)
Det var ett roligt gig, ett gäng datatekniker med chefer hade samlats och jag fick upp stämningen ungefär som jag tänkt. Coolt sammanhang, trevliga människor. Nattåget hem. Sen sov jag halva dagen hemma i alla fall.

Nu är det rätt lugnt på gigfronten framöver. Istället kan jag koncentrera mig på en illasinnad visdomstand som värker. Ska ladda för att gå till tandläkaren och dra ut den. Kan nog bli en adrenalinskjuts det med...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte att de män som utsätts för våld av kvinnor garvar läppen av sig när de i debatten är totalt osynliggjorda...

Eller samkönade som har stora problem med det enligt RFSL.

Elin sa...

Nej, det har du naturligtvis rätt i. Jag ska säga att jag faktiskt inte är säker på att denna temadag bara handlade om kvinnor heller för den delen eftersom jag inte deltog i den för egen del.