2009-03-20

Bohus Comedy















Körde på Bohus Comedy igår, med Thomas Petersson, Martin Krantz och Mats Andersson under ledning av konferencier Kadir Meral. Jag trodde det var en "vanlig" klubb, men det visade sig vara en magnifik teater modell hyfsat stor! Först blev jag lite nervös, min gamla prestationsångest gjorde sig påmind när det helt plötsligt kändes som en "större" grej än ett vanligt gig. Men jag har ändå lyckats få ganska bra bukt med de där tankarna nuförtiden, så jag lugnade mig snart.

Kadir startade upp kvällen, det var mer eller mindre fullt, och publiken hängde med från start. Han presenterade Martin Krantz som körde ett tajt set. Jag gillar verkligen hans lite kluriga observationshumor, och det gjorde den publiken med! Därefter gick Mats upp och gjorde ett skönt och stabilt gig. Charmig komiker! Snygg är han också. Jag fick lov att avsluta första akten och gjorde mitt klart bästa gig hittills i år. Fick det inspelat dessutom, så jag hoppas att ljud och bildkvalité är ok. Mäktigt att få uppträda på en så stor scen, det gör jag sällan.

Thomas Petersson gick upp och gjorde det enda rätta: toppade kvällen! Jag har flera gånger sett honom avsluta sin act på ett ganska okonventionellt sätt, med en seriöst menad uppmaning om att man ska le mer mot varandra i vardagen, och att man ska komma ihåg att uppmuntra varandra. Jag tycker det är starkt. Han möter så många människor, och har tillfälle att förändra världen på sitt vis, och gör det. Efter uppmaningen knyter han ihop det med ett skämt som ger en mäktig skrattsalva som avslutar kvällen. En mästare.

Tack vänner för en underbar kväll!

Inga kommentarer: