2009-12-19

Eddie Izzard















Var och såg Eddie Izzard på Malmö Arena igår. En tillresande kompis som skulle se showen åkte med SJ (say no more) och kom slutligen fram till Malmö Arena typ 20.20, och eftersom vi hade hans biljett så fick vi snällt stå och vänta på honom och missade därmed inledningen av showen som började ca 20.10. Men det kunde ju inte min kompis rå för, det stod SJ och snöovädret helt för.

Jag och Mats promenerade därmed in i denna stora arena för att leta reda på våra platser under showens gång. Det var jobbigt... Tur och otur samtidigt var att vi hade platser allra längst fram på första raden. Tur för att vi slapp be 30 personer lyfta på röven mitt i showen för att hitta våra platser, men otur för att vi fick gå allra längst fram och jag kände mig SÅ förbannat dum så hälften vore nog... Sen så var våra platser upptagna, men som tur var hittade vi ett par tomma platser några meter längre bort. Vi återerövrade våra platser i pausen sen.

...och showen då?
Vi blev ju hastigt och lustigt inslängda i showen och missade nog ett par planteringar inledningsvis, men bara jag hann landa och slappna av lite efter all stress så hade jag väldigt roligt. Det är andra gången jag såg honom live, och jag köper garanterat biljetter om han kommer tillbaka! Hans kroppsspråk och galna utfall är underbara, han lyckas med väldigt små medel visualisera olika scener så tydligt så man känner att man är där. Underbar show!
Sist jag såg honom var det ett betydligt mindre sammanhang (800 pers på Nalen), det är lite skillnad än 7-8000 (?) på Malmö Arena. Förra gången var det lite personligare än denna humorföreställning i monsterformat. Men Eddie gjorde det personligt ändå, och jag hade en toppenkväll.

Inga kommentarer: