2009-12-14

Hemma igen

En lång resa till Åland i helgen, kom hem igår kväll vid tio-tiden. Åksjuka är ett bestående minne av lördagen ombord på x2000. Väl i Stockholm satte jag mig på en buss, mådde bra och sen också på en båt från Kappelskär -inga problem. Härligt! Jag har varit i Mariehamn på sommaren, men det är vackert där även vintertid. Mysig miljö och härligt folk.

Jag skulle underhålla på en firmafest för industriarbetare med respektive. Det gick kanon, fick med dem direkt och höll det så hela vägen. Chefen var väldigt engagerad innan och jag fick mycket bra förhandsinformation som jag hade god nytta av. Fick bland annat en ordlista på en del åländska ord, och en del av de är så bra så jag funderar på att adoptera dem.

Jåla = Larva sig/tramsa, Jålpelle eller Kållvant är i stort sett samma sak
Tövla, uttalas tövvla = klanta sig/fumla
tövelvant = klumpig person
Slatterarsel = Slöfock

Extra kul var också att jag kom i samspråk med en kille och tjej på företaget, och tjejen funderade lite över standup, och frågade väldigt mycket. Så kom det fram att hon nog själv skulle vilja testa! Det är alltid lika skoj! Jag gav henne lite tips så får vi se var det bär.

Apropå tjejer som gillar standup, jag ska medverka i "Bara Brudar" på intiman i mars. För mer info läs här.

1 kommentar:

Livet leker sa...

Världens bästa sjö och åksjuketablett ......MARZINE
Härhemma receptbelagt i Danmark bara att köpa