2009-12-07

Resumé

30 november var jag på "Lund Lyser", en härlig manifestation med en massa olika gratis kulturarrangemang på offentliga platser, allt för att eventuella nazistdemonstrationer inte skulle få plats. Jag hade äran att få delta med standup i ett tält utanför AF-borgen. Det var flera shower, och den som jag ingick i var tillsammans med Marja Nyberg och Moa Lundqvist. Marcus Johansson höll i alltihopa, agerade även konferencier och gjorde ett bra jobb. Det var inte så mycket folk, och det var rätt så kallt, men hela arrangemanget blev ändå väldigt mysigt och personligt. De som kom var där för att de var nyfikna och även om publiken säkerligen blev kall om röven så värmde skratten upp tältet i övrigt. Jättekul att se Marja och Moa, vem sa att det är ont om bra kvinnliga ståuppkomiker??

I torsdags fick jag hoppa in och köra på PrickPrick på kort varsel. Det var extra kul eftersom jag var tvungen att tacka nej till den ordniarie tiden jag blev erbjuden där i höst. Det är en härlig klubb. Jag körde mycket av det nya som jag arbetat med i höst, det mesta funkade, men en grej föll. Samma grej som jag inte fått att funka hundra under tidigare gig för övrigt. Jag får väl skriva om eller släppa det även om jag gillar det själv... Sen fick jag ett nytt skämt som bara kom från ingenstans när jag körde, det är roligt! Lite kreativitet på scen är aldrig fel.

Veckan som ligger framför är ganska full. Tre, kanske fyra firmagig, varav ett på Åland. Men apropå full... Jag läste om ett klubbgig Ludde Samuelsson gjorde i fredags där konferencieren var duktigt berusad. Det han berättar är helt sjukt, du kan själv läsa om det här.

Inga kommentarer: