2008-10-09

Förra helgen

Har inte bloggat så mycket på senare tid, men nu tar jag igen lite...

Den 2:a oktober gigade jag på Moomsteatern vid Nobeltorget. Deras teaterrevy "Mitt i (P)lytet" har flera gästartister varje kväll, och denna kväll var jag en av dem. Jag har sett flera av Moomsarnas uppsättningar, och det är en upplevelse varje gång. Många ser på förståndshandikappade med lite andra ögon än när man betraktar normalstörda människor. Här utövar dessa underbara skådisar högklassig kultur. Är det möjligt? Javisst är det. Gå dit och kolla själva! Det är en föreställning som säger lite mer, mycket bra skrivet och minst lika bra framfört.

Biljetter finns här, sök på mooms.

Dagen efter hade jag förmånen att få se Birgitta Lowéns humoristiska monologföreställning "Man är trött" i Vannaröd i Sösdala. Birgitta har ju ganska nyligen börjat med standup, och när man ser hennes föreställning så märker man tydligt varför. Det är rapp och snyggt skriven humor som hon presenterar och hon gör det väldigt bra. Jag ser fram emot att få se henne utvecklas på standupscenen!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: