2008-10-23

Snart helg

Känner mig lite vissen och hängig idag. Skulle egentligen jobbat på MACK ikväll som konferencier, men Eric hoppar in så det ordnade sig. Så skönt! Jag ska stanna hemma, dricka te och sitta invirad i en filt och skriva lite på min krönika till Norrbottens-Kuriren.

Annars har jag varit igång en del i veckan. Jobbat med Niclas Christoffer om dagarna, och även en del med nya bokningsbolaget. Och gigat förstås!

I tisdags var jag iväg på ett firmagig i Ystad. Det var roligt om än lite svårjobbat, men det blev ändå bra. Jag hade bland annat skrivit en sång till dem som jag framförde innan jag tackade för mig, och det applåderades och busvisslades så de verkade haft trevligt :-)

Igår var jag på Slagthuset och körde med Anna-Lena Brundin, Teresa Tönisberg var konferencier. Jag testade två nya korta grejer, bland annat en inflikning i min Beach-rutin, och båda fungerade bra. Jag gjorde ett väldigt bra gig, tajmingen kändes perfekt, jag drog ner tempot lite för att kunna ta ut svängarna lite mer än vanligt. Jättekul!

...men ikväll ska jag som sagt vara ledig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött att vara ledig! Vilken lokal är det på Slagthuset? Borde dra dit och kolla någon kväll! Allt väl annars?
PS. Jag vet att du skapade min webbsida, ville bara att Mats inte skulle känna sig utanför :)

Elin sa...

Hej Ludde!
Det är Norra Hallen som kör standup, kolla Slagtis hemsida.

Vi ses och hörs, hoppas du får ordning på din hemsida :-)