2008-10-15

Härligt...

Efter kraschlandningen med den tradiga recensionen så har jag varit lite trött och oinspirerad. Tänkte först skita i standup hela veckan förutom betalgig, men så tänkte jag om. Jag tänkte att om det är någon som uppskattar mig så är det väl mina standup-polare, så då är det väl bättre att hälsa på "familjen" på nån trevlig standupklubb.

Och så blev det. Jag hade en tid på premiären på Garva Comedy Club på Harrys, och jag tog den. Körde det nya materielet jag filat på och kört typ en gång, och det gick jättebra. Jag har börjat jobba lite mer mot publiken än förut, det är jättekul. Jag brukar göra det på firmagig, men inte så mycket på klubbar, men under de senaste gigen jag gjort så har den sidan utvecklats en del. Ska fortsätta jobba med det. Skön premiär för övrigt, många härliga inhopp. Gillade speciellt Frittes sång och Mackans raljerande över bristerna på herrtoaletter. Joe Eagans "sit down comedy" med dataoverhead var ganska speciell, något helt annat än standup, men det var väldigt kul! Kanske skulle man dock lagt det sist i första akten eller nåt för att det skulle fått en egen "avdelning" istället för mitt mellan standup-acterna. Mattias Olsson skötte jobbet som konferencier galant, och det är bara att gratulera klubbdrivarna Mattias och Joe till en lyckad premiär!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: