2008-10-01

Premiär på HÄCK!

Så var det dags igen då, första kvällen på Hässleholm Comedy Klubb. Och för de som tycker att HÄCK är en rip-off av HECK i Helsingborg så kan jag meddela att HÄCK var före :-)

Fast det är klart, i den trenden var väl SUCK allra först egentligen... Sen MACK, STOCK, LUCK, HÄCK, HECK och jag har säkerligen glömt nån...

Nåväl, nere i källaren på Statt igår samlades en diger skara för att avnjuta en riktigt härlig standup-kväll. Och de fick vad de förtjänade. Jag var som vanligt konferencier och jag skötte mina sysslor väl. Har varit där sammanlagt sex kvällar och varit väldigt noga med att inte upprepa mig. Men denna säsong blir det nog lite godbitar i repris! Sen räknar jag förstås med att komma upp med lite nytt, och gjorde så även igår. Kändes kul!

På scen denna kväll var:
Fredrik T Olsson -riktigt härlig scennärvaro, roligt kluriga skämt, och en pojkaktig charm.

Kringlan Svensson -den mest skruvade av de alla, med en ärlig och oskyldig uppsyn kombinerat med tankar som ingen tänkt.

Mats Andersson -spjuvern från landet med grymt sköna observationer i bagaget.

Och sist men inte minst (kanske kortast i och för sig men det hör inte till saken)
Jan Bylund -yrkesmannen...

Han får det att se sådär oförskämt enkelt ut, han möter publiken och leder dem dit han vill, gång på gång. Han är skicklig, väldigt skicklig. Och han avslutar premiären på HÄCK med dunder och brak.

Tack till alla er som gjorde denna kväll till vad den blev!

Inga kommentarer: