2009-05-19

Förberedelser

Sitter och ska förbereda mig för imorgon. Ska köra på Oslipats säsongavslutning. Har alltid haft en hel del nytt när jag varit på Oslipat, och det har gått bra. Det är kul på Oslipat!

Den här gången känner jag onödigt mycket press inför mitt framträdande. Har haft skrivkramp ett bra tag nu och det är jättejobbigt. Jag skriver förvisso på min humorblogg varje dag, men det är trots allt inte standupmaterial. Ibland blir det grejer jag kan använda, men långt ifrån alltid. Visst, jag har lite nya tankegångar, men inget som satt sig. Och framförallt inga längre grejer.

Men jag är envis också. Så om inte annat ska jag göra ett tappert försök att dra ihop nåt. Så får vi se vad det blir av det. Brukar ju gå bra även om mitt självförtroende ibland tar semester. Får försöka sänka prestigen och rikta in mig på det viktigaste -att ha roligt. Det är ju därför jag gör det här, eller? Visst vill man alltid göra ett bra gig, men kan man bara slappna av är mycket vunnet. Jag ska satsa på det imorgon.

Inga kommentarer: