2009-05-15

Vilken himla rolig kväll...

RookieNight på HÄCK blev det som jag hoppades på. Förra gången (ganska precis ett halvår sen) var också bra, men denna gång blev det snäppet bättre. Inte minst för att det kom fler i publiken. Vi tackar lokalpressen som gjorde extra reklam för oss också vid flera tillfällen genom artiklar, utan dem hade det kanske inte kommit lika många till oss.

Extra roligt var också att nästan hälften av de medverkande var från trakten. Folk som startat med standup bara för att HÄCK finns. Det är jätteroligt och jag känner mig glad och stolt.

De medverkande för kvällen var:
Roland Klasson, Agneta Henriksson, Biggan Lowén, Tutti Blixt, Pierre Mattisson, Conny Hansson, Mats Andersson, Lars Taps, Jonas Karlsson, Martin Andersson och Mattias Olsson. Utöver dessa så kom också Teresa Tönisberg även om hon inte platsar under begreppet RookieNight. Men publiken fick lite extra på köpet!

Alla gjorde ett stabilt jobb, publiken fick sig verkligen en kanonkväll från början till slut! Egentligen ska man ju antingen nämna alla eller ingen, men jag tar ett avsteg från det denna gång. Kvällens överraskning var killen som kom från Blekinge, Martin Andersson, som ingen av oss sett eller träffat tidigare. Vi har mailats och jag gav honom chansen den här kvällen. Var lite osäker på honom, men killen hade funny bones och överraskade rejält. Folk skrattade åt hans spontana sätt och hans framförande, kanske mer än innehållet i vissa lägen. Men han var jättebra. Lite ostrukturerad kanske, men det var bara hans tredje gig. Kan tänka mig att hans stil går tokhem eller kanske inte alls, i alla fall innan det "satt sig". Men på HÄCK gick det tokhem i alla fall, det är en sak som är säker.

Här är en bild efter kvällen. Martin var tyvärr inte med på bilden eftersom han var tvungen att ta sig hem. Om du undrar varför bilden är så suddig så togs den av en kille som var onykter, så vi ser vad han såg.

Inga kommentarer: