2009-05-30

HÄCK:s säsongsavslutning

Vi hade avslutning på HÄCK:s vårsäsong i tisdags. Med för att fira var Pontus Enhörning, Fritte Fritzson, Fredrik Ekdala och Mats Andersson. Sen var Biggan och Thomas Lowén med också och hjälpte till att rigga som vanligt.

Det blev en värdig avslutning på säsongen! Jag öppnade med lite publiksnack och allmänt trams. Fick med mig publiken från start, det kändes jättebra. Sen kom Fredrik Ekdala. Jag hade aldrig sett honom, så det var kul. Han var trygg på scenen och hade bra cred hos Hässleholmspubliken, det märktes. Han har hållit på med standup länge men haft väldigt lite att göra med standupbranschen, skulle nog ha nytta av lite input. Fritte avslutade första akten och blev nästan uppklappad efteråt. Visst, de var lite försiktiga i starten, men han erövrade dem bit för bit och gjorde det bra.

Efter paus gick Mats upp och körde lite oneliners. Han har varit på HÄCK så mycket och det är många stammisar så det var bra att han gjorde nåt annorlunda denna kväll, och publiken var med från början till slut. Sen kom Pontus och toppade kvällen. Även här var publiken lite lugn inledningsvis, men med en energi som inte är utav denna världen så tog han publiken och när han var klar så blev han uppklappad, vilket inte är det vanligaste på HÄCK.

Jag är nöjd med säsongen, nu återstår att se om Statt är nöjda. Om det blir en fortsättning eller ej. Det är en rent ekonomisk fråga förstås, som så ofta i såna här sammanhang. Jag hade fått signaler på att det skulle bli en höstsäsong, så jag sa till publiken att "det verkar bli en fortsättning" och fick spontana glädjetjut och applåder till svar. Hässleholmsborna verkar gilla sin HÄCK...

Inga kommentarer: