2009-07-02

Dockan premiär

Dockan Comedy hade premiär igår onsdag. Jag fick frågan om jag ville hoppa in samma dag på grund av ett avhopp. Tackade ja. Har haft lite sommarlov från standupen i över 3 veckor, så det var väl dags...

Satte ihop rätt mycket nytt till kvällen, och väl på plats kom jag på några sägningar också som jag försökte väva in strax innan det var dags.

Det var hur mycket folk som helst. Har nog aldrig varit så mycket. Det var en härlig och välvilligt inställd publik! Alla komiker var bra, och en del glänste rejält.

Jag körde ganska sent i första och jag var både nöjd och missnöjd på samma gång efteråt. Nöjd över att jag testade så pass mycket nytt, men lite missnöjd också över att jag var mer fokuserad på det nya materialet än på att verkligen möta publiken. Väl på scen rodde jag helt klart iland det, men jag var inte alls så dynamisk och tappade tajmingen på flera ställen. Kanske inte ska vara så förbaskat självkritisk, grejerna funkade bra och det som föll räddade jag. Får jag lite rutin på det nya sen också så kommer nog det andra automatiskt. Brukar vara så...

Grattis Dockan till en riktigt lyckad premiärkväll!

Inga kommentarer: