2009-07-19

På besök och Smyge

Var och körde en kortis på "På besök" även denna torsdag! Har blivit lite av en tradition det där, även om jag helst vill göra det på impuls. Men denna gång var lite som sist, jag hittade min ingång till materiel bara en timme innan vi gick till klubben.

Jag hittade denna fantastiska artikel om en man som låst in sig i bagageutrymmet på en bil. Humorn uppstår när han befrias och ger utryck för vad han känner för det inträffade. Jag skrattade högt när jag läste det, och så tog jag helt enkelt med mig artikeln. Sen gjorde jag nog ett nytt rekordgig i tid räknat, förra gången klockade jag in på en minut. Denna gång klockade jag in på 47 sekunder. Kort och koncist, stort skratt, tack för mig...

Ikväll var det Smyge Standup, med Adde Malmberg och Göran Ebenhart. Som bonuskomiker var Conny Hansson, Mats Andersson, Biggan Lowén och jag var konferencier. Sammanfattning? Det är så förbannat kul. Det är roligt att samarbeta med folket därute, det är en härlig lokal och bra förutsättningar. Och komikerna var strålande rakt igenom, Adde lyfte taket och man ser folk gråta i skrattparoxysmer. En av dem är initiativtagaren som sköter stället. Han garvar så han kippar efter andan. Jag känner mig privilegierad, att få presentera en sån här kväll. Att få ge det till publiken, men också att få ge det till komikerna. Dubbelt roligt!
Trelleborgs Allehanda var på plats för att recensera och ta lite kort, får se hur recensenten ser på kvällen. Och hoppas artikeln publiceras på nätet...

2 kommentarer:

Rulle sa...

Jag saknade märket på bilen

Elin sa...

Ja, jag vet inte vad det var för märke, men det skulle ju vara kul att veta. Fast i och för sig, undrar om det är nåt bilmärke som har en öppningsbar baklucka inifrån?? Det är sällan det behövs :-D