2009-08-02

Kort stockholmsresa

I söndags uppträdde jag på Big Ben. Sammanfattning? Otroligt mycket folk och otroligt mycket komiker. Jag gick upp som 17:e komiker för kvällen, det var ju lite överdrivet. Publiken var trött, men jag tog tag i det bra och gjorde ett riktigt bra gig.

I måndags uppträdde jag på Fåfängan. Stockholms bästa utsikt! En fantastisk plats och en magisk kväll. David Druid var mc för kvällen, kanonbra sådan. Förutom jag uppträdde Rune Sörli, Biggan Lowén, Henrik Blomkvist, Mats Andersson, Behrad Rouzbeh och Johan Uddenberg. Alla var strålande, utan undantag. Jag gjorde ett av mina bästa gig i Stockholm någonsin. Och efteråt satt vi kvar med ett par i publiken och garvade oss igenom ett par timmar innan vi vandrade hemöver. Underbar kväll.

I tisdags uppträdde jag på Komikaze. Inte så mycket folk, och de flesta satt ganska långt från scenen. Tuffa förutsättningar, men kvällens mc Jörgen Lötgård gjorde ett bra jobb att starta upp det. Jag avslutade första akten med mycket energi och var nöjd med giget efteråt. Sen stack vi i pausen, vi bilade till Skåne och var hemma frampå morgonkvisten.

Kul resa, härligt att få visa upp sig lite i huvudstaden också :-)

6 kommentarer:

Baronessan sa...

Det är så tyyyypiskt att jag skulle missa det nu då! Men, jag har ju legat däckad så jag har ju inte kunnat släpa mig dit. Inte visste jag att det pågick uppträdande på Fåfängan. det låter urmysigt. Kul att det gick bra. Säg till mig nästa gång du drar till den stora staden :)

Rulle sa...

varför bilägger ni resor till Skåne?

Elin sa...

Baronessan: Jag ska till Norra Brunn 20/8 som det ser ut. Det är festivalvecka där tis-lör med gratis inträde varje kväll. Dock risk för att det är fullsatt så kom i tid :-)

Rulle: Vad menar du? *Elin ser dum ut*

Rulle sa...

Åh...jag ber
bilägger
bilade
bilagt
jag vet....men det bara kommer
genialitet kan inte stoppas....måste skjutas....upp
till morgondagen

Elin sa...

Ok. Då har jag lärt mig ett nytt verb!

Baronessan sa...

Norra Brunn var det - antecknat :)