2007-08-29

Bak och fram

Jag är helt kajko i skallen. Varför? Jo, för jag reste från Stockholm tidigt i morse efter ett väldigt litet antal timmars sömn, kom hem, åt, tittade på tv och gick sen och lade mig för att min kropp påtalade sömnbristen. Vaknade 3 timmar senare, lika trött men med vetskapen om att man bör sova på natten. Så nu är allt helt jävla bak och fram. Min kropp säger "SOV!" men huvudet är av en helt annan åsikt eftersom frukost vid 2-tiden i natt inte känns lockande.

Nåväl. Jag ska göra min plikt och avrapportera min Stockholmsvistelse! I söndags var jag och Mats på Big ben och körde. Det var Mats första gig i huvudstaden och han skötte sig galant. Jag gjorde också ett kanongig och fick mycket god feedback av bland andra Lasse Nilsen som var där och kollade. Han påtalade att det var mycket nytt! Kul :-) Fick även feedback av en man i publiken efteråt. Han hade ett par idéer som han ville förmedla trots att promillehalten sedan länge tagit över hela hans system. Vad han gav mig för tips kan du läsa om här.

Han gav mig faktiskt ytterligare ett tips på skämt, men det var nåt jag helst inte publicerar. Är du nyfiken så fråga mig personligen :-)
Måndagen var det gig på Hemma hos! Ett väldigt mysigt ställe, första gången jag var där. Bra information innan per mail, och väl där blev man omhändertagen som en kung. Det är inte alltid det fungerar så bra! En sak som uppskattades lite extra var informationen i mailet innan om att fusklappar på scen inte uppskattades. Tack Mike! Det verkar nämligen ha gått inflation i dem på senare tid... Inget som tillför konstformen något, snarare tvärtom.
Kvällen gick som smort, jag hade en grym tajming för egen del, men det var jag inte ensam om. Ola Söderholm mottog Komikazes pris under kvällen, jag hörde inte så mycket av hans akt eftersom jag själv förberedde mig, men att döma av publikens reaktioner var han väl värd sitt pris.
Big ben med Lazlo och Bonderud, och Hemma Hos med Mike Räsänen och Thomas Hedlund, allihopa ska ha en stor eloge för sitt jobb! Jag vet själv vilket slit det kan vara med att driva klubb, det är inte alltid roligt, men det gör skillnad för många.

Sen kom tisdagen, men den får egen bloggpost eftersom detta blev en egen liten roman. :-)

Inga kommentarer: