2007-08-15

Helvete

Jag har precis kommit hem från "På besök". Där gjorde jag ett genuint skitgig ikväll och det var riktigt länge sen. Och så minns jag det där som jag nästan haft förmånen att glömma. Hur förbannat ont det gör efter ett dåligt gig. Och hur enormt jävla arg man blir. Jag har gjort så många riktigt bra gig på senare tid, fått väldigt skön respons och gjort nya upptäckter i min standup, jag har kort sagt varit bättre än någonsin. Men det är klart att det kommer bakslag. Det gör det alltid.
Men ok, det var på en try-outscen. Och jag försökte mig på en massa nytt material som jag dessutom inte repat in. Men för det behöver man inte hänvisa till en jävla fusklapp och be om applåd… Det var inte snyggt.
Skönt att någon i familjen visade var skåpet skulle stå i alla fall, Mats gjorde ett himla bra gig, särskilt med tanke på förutsättningarna *applåder och visslingar*
Själv tänker jag ta en riktigt rejäl revansch på Norra Brunn imorgon.

Inga kommentarer: