2007-08-17

Revansch på Norra Brunn

Jag körde på Norra Brunn igår, det gick kanon och jag är väldigt nöjd. Skönt efter kalkongiget på "På besök" i onsdags...Men resan till Stockholm blev ju en spännande historia. X2000 till Stockholm, via Göteborg? Och så mellan Göteborg och Stockholm är det kabelbrott, så resan tog dryga 8 timmar. Men det är skönt att man kan alltid lita på att SJ kommer sent. Det är lite som en av fysikens grundlagar. Men förseningen gjorde att vi inte fick nåt riktigt käk på hela dagen, så min mage blev väldigt ledsen och kinkig.

Senare på kvällen när vi kom till Norra Brunn så -om ni ursäktar uttrycket- exploderade röven, och jag blev orolig att jag inte skulle kunna genomföra giget. Har lärt mig av pappa att man ska svälja hel vitpeppar om magen fått spel, så jag frågar en av servitörerna: "Har du hel vitpeppar?"Han ser väldigt förvånad ut, och svarar sen ja. Och sitter kvar. Det visar sig att han trodde jag frågade: "Har du en helvit pappa?"Åter till giget. Det gick som sagt bra, dock gjorde jag misstaget att inte snacka med komikern innan mig, så jag blev presenterad som att jag är från Malmö. Helt och hållet mitt fel. Och min opener om Norrland funkade därmed inte hundra. Men det gjorde inte så mycket, jag körde på och fick bra betalt på allt i övrigt. Ska bli kul att se inspelningen!Kvällen som sådan var kanon. Jag var mest imponerad av Fredrik Andersson som med sin fantastiskt absurda stil charmar publiken FULLSTÄNDIGT. Häftigt att se. Vilka applåder! Jag såg inte alla, eftersom jag var i köket och förberedde mig ganska mycket, men jag såg nästan hela Simon Svenssons set, han var också lysande. Efter mig sen gick Henrik Elmér upp och var sådär grymt absurd att Fredrik NÄSTAN verkade vara vid sina sinnens fulla bruk. Men inte riktigt...Sen såg jag också Anna-Lena Brundin som testade en hel del nytt som gav utdelning. Jättekul!

Om jag mår tillräckligt bra ikväll ska jag ner till Brunnen och njuta av ännu en festivalkväll, som publik den här gången :-)

Inga kommentarer: