2007-09-06

Ensam hemma

Har levt som heltidskomiker nu ett tag. Det är roligt! Men lite krångligt också. I början gick det alldeles utmärkt, då min sambo Mats också var hemma. Från och med i måndags så jobbar han dessvärre (eller grattis menar jag) och jag går därmed hemma alldeles själv om dagarna.
Har inte riktigt kommit på nåt bra sätt att strukturera arbetsdagen än... Men jag har testat att cykla till jobbet, dvs starta dagen med en cykeltur för att markera att det är något annat. Sen när jag kommer hem (eller till jobbet då) så sätter jag upp arga lappar i köket som "DIN MAMMA JOBBAR INTE HÄR!" och beklagar mig över hur slarvig städerskan är.


Det största problemet med arbetsplatsen är dock att jag inte hittat någon att snacka skit om. Men det löste jag faktiskt idag! Mats fick en heliumballong i födelsedagspresent häromveckan. Och fy fan vad stöddig den ballongen är...


Inga kommentarer: