2007-09-11

Mmmmmmmmm

Härlig dag! Gjort två gig, funkade som det skulle trots lite svårare förutsättningar än vanligt. Jag hade gruvat mig lite för dessa gig av den anledningen, men väl på plats var det ändå bra. Perfekt möblerat och kanonbra ljud. Tackar dock min rutin att jag kollade den sladdlösa mikrofonen en sista gång före showen då det visade sig att batteriet var slut... Kändes skönt att få göra två halvtimmes-shower inom ett par timmar, då är man igång! Träffade en kille där som var HUR intresserad som helst av standup, ändå hade han bara sett typ en standupshow live, och resten på youtube eller dylikt. Bor man i Malmö är det bara att knata ner till MACK, Oslipat, Slagtis, Gatan eller varför inte ta tåget till Lund och gå på Athen eller mejeriet... Eller åka till Helsingborg och The Tivoli... Brist på standup lider vi inte av här i Skåne i alla fall!

Ikväll ska jag och Mats se Pablo Fransisco på Slagthuset! Det ska bli oerhört coolt. Extra kul att Henrik Elmér är en av uppvärmarna, han är en av mina favoriter med en absurt skön och udda stil. Har aldrig sett honom göra ett så här stort gig, ska bli kul att se!

Inga kommentarer: