2008-07-24

Media intresserar sig

I förra veckan var jag med i P4 Malmöhus tillsammans med Nils Lind, under rubriken "Varför finns det så många ståuppklubbar i Malmö just nu". För många är det! Framför allt eftersom det är sommar och traditionellt sett en lågsäsongstid inom standupen. Det skiter Malmö i! Vi har MACK på Ribban, Sommarskratt på Far i Hatten, På Besök och Dockan Comedy.

Igår blev jag intervjuad under samma tema för Sydsvenskans räkning, och idag kom artikeln. Jag ska skicka in en ny pressbild till Sydsvenskan bara (den här kanske?) men annars är jag nöjd, det var en bra artikel.

Det händer mycket just nu i standup i Skåne, det är häftigt att se! När jag började med standup fanns det bara tre standupscener i hela Skåne, två i Malmö och en i Helsingborg. Nu finns det förutom de jag räknade upp även PrickPrick och LUCK i Lund, HÄCK i Hässleholm, HECK i Helsingborg. Det är möjligt jag har glömt nån också...

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: