2008-07-09

Support på Ribban!

Igår körde jag support på MACK, Ribban. Martin Svensson var kvällens konferencier, och han gjorde som vanligt ett förstklassigt jobb med att hålla ihop kvällen. Huvudakt var Anna-Lena Brundin. Förutom oss fick man också se Nicklas Perslow, Björn Tennfors, Marcus Johansson och Teresa Tönisberg. Jag fick äran att avsluta första akten. Jag var hyfsat tänd, men ändå såpass koncentrerad så jag snappade upp en del av Björns och Nickes framträdanden. Jag gillar Björn, även om han fortfarande är lite stel på scenen så tror jag att det finns resurser som kommer blomma ut där förr eller senare! Nicke testade lite nytt, en kul tanke som vi satt och diskuterade på Dockan. Funkade inte hundra denna gång, men han hämtade upp det bra. Precis före mig körde Marcus, då var jag mest inne i min egen värld, men jag hörde skratt och applåder, och framför allt ett sånt där sus av "Neeej? Jooo?! Jaaa!" och så garv på det, efter ett lite mer vågat skämt. Det är coolt när man hör publiken bestämmer sig för att nåt är kul efter gemensamt övervägande :-)

I andra öppnade Teresa, väldigt tajt, lugn och skön som vanligt. Hon var grymt bra. Och så Anna-Lena förstås, hon hade en massa nya grejer som jag inte hört. Väldigt sköna grejer, mycket budskap också, hennes vana trogen. Jag tyckte hon var jättebra! Publiken klappade in henne efteråt, så de var nog nöjda de också.

Själv är jag väldigt nöjd med mitt framträdande i första akten. Dels har jag haft en självförtroendesvacka och dels var min farsa där. Han hade aldrig sett mig uppträda, så jag var lite rädd att jag skulle bli påverkad av att han var där. Men jag gick på, och det small igång direkt. Jag bestämde innan också att jag skulle förstärka min attityd, vara lite mer bitchig än vanligt, och det funkade bra. Det enda som saggade var mitt helt nya FRA-material, men det kändes ändå ok eftersom jag hade bra grejer att hämta upp med efter. Plus att jag fick säga vad jag tyckte, det är också värt nåt. När jag kom ut efter showen stod det ett gäng förfriskade kvinnor på parkeringen och när jag kom så hoppade de formligen på mig. Det visade sig att de stått och diskuterade mitt motto om att vara bredrövad och var inte helt överens om vad jag sagt. Jag sa skämtet och en av kvinnorna började genast dissa de andra för att hon hade haft rätt... Det verkar som jag gjorde avtryck :-)

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: