2008-07-26

Stressigt arr

Det var en pärs att arrangera standup på Möllevångsfestivalen. Dels var jag där själv och satte ut en hoper stolar innan, och dels var det mycket som föll mellan stolarna... Den stora affischen med info om vad som händer i lokalen som vi var lovade uteblev med kraft. Jag krafsade ihop nåt hafsverk och stämplade upp det på gatuprataren. Vid halvåtta (det skulle börja 20.00) hade vi fortfarande inte sett till nån tekniker, jag började ringa mina kontakter på Möllevångsfestivalen som lät mer stressade än jag (en bedrift). Några ljudtekniker som egentligen inte ansvarade för vår lokal kom akut och fixade alltihop. Ca 19.59 hade vi till slut en fungerande mikrofon. Innan dess hade jag sprungit hem och hämtat en bergsprängare för att dämpa den tystnad som utbredde sig i lokalen före start. Absolut Disco 2 var den skivan som satt i cd-spelaren, jag tar inget som helst ansvar för musikvalet.

Den stress och ångest jag kände innan giget igår har jag inte känt sen jag drev Basilika komediklubb i Lund.

När mikrofonen väl var på plats kunde vi dock starta, en hel del folk hade samlats och det kom ännu fler längs resans gång. Det blev väldigt bra alltihop! Komikerna som gjorde det bra var Tobias Persson, Lena Frisk, Niklas Larsson, Eric Andersson, Nicklas Perslow och Mats Andersson. Tack allihopa för att ni ställde upp och kom!

3 kommentarer:

Anonym sa...

TACK för att du var där och styrde upp alltihop! Jag fick också en smärre chock när jag kom dit och insåg hur extremt oorganiserat det var.

Det är tydligt att Folket inte är lämpade att arrangera saker.

Anonym sa...

Imponerad av din rådighet. Själv har jag värmeslag och kan inte tänka alls.

Har du sett nya Knightrider förresten?

/Tove

Elin sa...

Marcus: Nej, det var extremt rörigt alltihop. Visserligen är det väl att vänta att åtminstone sjuttio saker går fel under en stor festival, men alla på samma scen?

Tove: Nej, jag har inte sett Knightrider. Men jag var nära att stanna hemma och kolla på TV:n istället när jag hämtade bergsprängaren hemma :-)